יום שלישי, 16 באוקטובר 2012

על צרפתים ושפות אחרות

אנחנו פה כבר ארבעה ימים.
הוקצבו יומיים לתיירות ועכשיו אני בשלב ההסתגלות.
הספקנו,כצפוי מאיתנו, ללכת מדה הל ללובר ומשם לשאנז אליזה. ולסיים בסיבוב קניות במון פארנס. חזרנו הביתה עם מגבות ואוכל, אבל שכחנו לקנות שמפו.
בשבת הגשומה מאוד, נסענו למונמארט ופגשנו שוק תיירותי שסיפק לי את הקרפ הצרפתי הראשון.כמובןשעצרנו להשלים קניות.
בין לבין ניסנו לטפל באינטרט שלא עובד בחדר.
היום שוטטתי לבד מגני לקוסנבורג דרך מון פרנס הביתה. ובדרך מצאתי סופר מרקט אורגני עם שמרים וקמח מלא.
רוב הצרפתים פונים אלי בצרפתית וכלעוד זה בשביל לקנות באגט, אןי בעיות. אבל עם הטכנאי של האיטרנט כבר עשיתי פנטומימה. זה כנראה יכריח אותי ללמוד צרפתית ולצבור בה בטחון.
ברחוב אני קוראת שלטים ומבינה את חלקם (ולא רק אלו עם התמונות!). וכשמדברים לידי אני מבינה את הטון או כמה מילים. אבל להסביר לטכנאי שהבעיה לא במחשב אלא בתשתית, גדול עלי.

לפני הטיסה כתבתבתי בטוויטר ובפייסבוק "יש פיל ממש גדול שמועך את הפרפרים בחזה". בטיסה נרגעתי ועובדה שהפיל נעלם. נכון שיש חששות איפה ומתי אמצע עבודה, הםא יהיה לנו אינטרנט בחדר. ואיפה נגור עוד חצי שנה.
בינתיים אני נהנת מפריס.

2 תגובות:

להגיב זה מגניב